Team coaching
Együttműködő emberek csoportjának (projekt-teamek, szakmai osztályok, csoportok) szóló, rendszeres, folyamatorientált coaching program. Céljai:
- Karbantartás: fenntartható fejlődés, az agilitás megőrzése (coaching a mindennapokban).
- Fejlesztés: elakadások, befagyott helyzetek feldolgozása (coaching nehézségek/válság idején).
Mikor van szükség karbantartásra? Mindig. Bármikor. A lehető legjobb esély a sikerek felé vezető úton, ha azt az energiát, amit egy jó eséllyel előbb-utóbb úgyis bekövetkező nehézség, probléma, válság megoldására fordítanánk, akkor csatornázzuk be a fejlesztésbe, amikor ránézésre minden rendben van. Ez lehetőség arra, hogy szintet ugorjon a csapat, új utakat találjon, új erőforrások, lehetőségek után nézzen. Másrészt pedig az apróbb problémák, konfliktusok, elakadások felszínre kerülésével és feldolgozásával, megoldásával elkerülhetik a negatív energetikai- és teljesítményspirál kialakulását. Azok az ügyfeleim, akik ezt a folyamatot használják, stabilabban működnek, könnyebben, gyorsabban reagálnak környezetük változásaira, inspiráltan fordulnak munkájuk, feladataik felé. A karbantartás egy rendszeres (általában havonta, negyedévente megtartott)coaching ülésekből álló, nyitott végű coaching folyamat, az aktuális napi témák mentén.
A fejlesztési célú coaching folyamat akkor jelent megoldást, amikor egy team olyan helyzetekkel találja szemben magát, amelyek kibillentik az egyensúlyából, feleslegesen vesznek el energiát, rombolják a kapcsolatokat, aláássák a teljesítményt. Ilyenkor a szőnyeg alá söprés, vagy az erőből, hatalmi szóval történő megoldás ritkán hoznak jó megoldást. A problémákkal való őszinte szembenézés, valódi feldolgozás és továbblépés jelenti a team számára azt a lehetőséget, amivel erősebben, érettebben kerülhet ki a helyzetből. A fejlesztési célú coaching folyamatok általában zárt végűek, pontosan definiált időkeretben és egyértelműen meghatározott célok, témák mentén dolgozunk.
Speciális team coaching folyamatok: